Gaitasun handiko eta errendimendu-maila aurreratuko ikasleen egoera EAE-ko hezkuntza-sisteman
Aurkibidea
1. Sarrera 5
2. Galde-sorta 6
2.1. Lantzeko prozesua 6
2.2. Edukia 7
3. Parte-hartzearen azterketa 9
3.1. Galde-sortak betetzen lagundu duten pertsonak 10
4. Emaitzen azterketa 11
4. I. Gaitasun handiko ikasleak 11
4.1.1. Sailaren Orientabideak 11
4.1.2. Detekzioa, identifikazioa eta diagnostikoa 13
4.1.2.1. Detekzio sistematikoko jardunbideak 13
4.1.2.2. Ikastetxeetan detektatutako kasuak 15
4.1.2.3. Detekzioa egiteko modua 17
4.1.2.4. Diagnostikora iristeko modua 20
4.2. Gaitasun handiak eta errendimendu-maila aurreratua duten ikasleak 25
4.2.1. Esku-hartzea 25
4.2.1.1. Curriculuma aberasteari buruzko dokumentuaren erabilera 25
4.2.1.2. Esku-hartzearen xede izan diren ikasleak 27
4.2.1.3. Curriculuma aberasteko aukeratutako arloak 30
4.2.1.4. Programazio didaktikoetan landutako alderdiak 31
4.2.1.5. Programazio didaktikoetan planteatutako jarduerak 33
4.2.1.6. Gaitasun handiko edo errendimendu-maila aurreratuko ikasleekin esku hartu duten profesionalak 37
4.2.1.7. Prozedura eta ekintza metodologikoak 39
4.2.1.8. Errendimendu-maila aurreratuko ikasleen eta gainerako ikasleen arteko lankidetza 41
4.2.1.9. Ikasle horien inplikazio aktiboa ikasteko prozesuan 43
4.2.1.10. Esku-hartzearekiko asebetetze-maila 47
4.2.2. Ebaluazioa 48
4.2.3. Prestakuntza 51
4.2.3.1. Gaitasun handiko ikasleei buruzko prestakuntza-orduak aurreko ikasturtean 51
4.2.3.2. Gaitasun handiko ikasleei buruzko prestakuntzaren agenteak 53
4.2.3.3. Gaitasun handiko ikasleen inguruko prestakuntza-premiak 56
4.2.3.4. Gaitasun handiko ikasleei buruzko prestakuntzaren lehentasuna ikastetxean 58
4.2.4. Aholkularitza eta lankidetza 60
4.2.5. Gaitasun handiko ikasleen familiak 62
4.2.5.1. Gaitasun handiko ikasleen familiekin egindako ekintzak 62
4.2.5.2. Gaitasun handiko ikasleen familien ezaugarriak 64
4.2.6. Ikastetxeen sentikortasuna errendimendu-maila aurreratuko eta gaitasun handiko ikasleei emandako erantzunaren aurrean 68
4.2.6.1. Ikastetxeek errendimendu-maila aurreratuko eta gaitasun handiko ikasleen arretari ematen dioten lehentasuna 68
4.2.6.2. Ikastetxeek errendimendu-maila aurreratuko eta gaitasun handiko ikasleen motibazio-mailari buruz duten ezagutza 70
4.2.6.3. Ikastetxeek errendimendu-maila aurreratuko eta gaitasun handiko ikasleen asebetetze-mailari buruz duten ezagutza 72
4.2.6.4. Hezkuntza Sistemaren hobekuntza-ekintzak 74
4.2.6.5. Aniztasunaren Arretarako Plana: gaitasun handiak 74
5. EAEn diagnostikatutako gaitasun handiko ikasleak 77
5.1. Heltze goiztiarra, talentua eta supergaitasuna duten EAEko ikasleak 77
5.2. Ikasleen banaketa lurraldearen arabera 79
5.3. Ikasleen banaketa hezkuntza-sarearen arabera 79
5.4. Ikasleen banaketa ereduaren arabera 80
5.5. Ikasleen banaketa hezkuntza-etaparen arabera 80
5.6. Ikasleen banaketa mailaren arabera 82
5.7. Ikasleen banaketa ISEKaren arabera 83
5.8. Ikasleen banaketa sexuaren arabera 85
5.9. Beste hezkuntza-etapa batzuetan diagnostikatutako eta eskolatutako ikasleak 85
6. Ondorio orokorrak 88
6.1. Parte-hartzearen azterketa 88
6.2. Sailaren Orientabideak 88
6.3. Detekzioa, identifikazioa eta diagnostikoa 88
6.4. Esku-hartzea 89
6.5. Ebaluazioa 90
6.6. Prestakuntza 91
6.7. Aholkularitza eta lankidetza 91
6.8. Gaitasun handiko ikasleen familiak 92
6.9. Ikastetxeen sentikortasuna errendimendu-maila aurreratuko eta gaitasun handiko ikasleei emandako erantzunaren aurrean 92
6.10. EAEn diagnostikatutako gaitasun handiko ikasleen analisia 92
Laburpena
Ikasle horien errealitatea ezagutzeko, galde-sorta bat landu zen, eta funts publikoekin finantzatutako sare publikoko zein itunpeko sareko EAEko ikastetxeetako zuzendari guztiei igorri zitzaien, bete zezaten. Galde-sorta betetzeko, ikastetxeek 2018ko abenduaren 10etik 21era bitarteko epea izan zuten.
Ikasle horien ikuspegi osatu bat izateko, hainbat hezkuntza-tarteko (Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko) zuzendariei bidali zitzaien galde-sorta.
Azken helburua, nolanahi ere, ikasle horiek gure hezkuntza-sisteman dituzten premiak detektatzea izan zen,. eta hori kontuan hartzea diseinatutako plana egitean eta garatzean.