Eraginkorrak al dira gure autonomia-erkidegoan egiten ari diren esperimentazio-proiektu eleaniztunak? Irakaskuntzakoa ez den hizkuntza batean ikasteak zenbateraino eragiten dio ikasleek bertan irakasten diren ikasgaietan lortzen duten gaitasun-mailari? Zein hizkuntzatan ebaluatu behar da ikaslea kanpoko, estatuko edo nazioarteko proba batean murgiltzeko programa batean, bere benetako gaitasun-maila zein den jakiteko?
Galdera horiei eta beste batzuei erantzuten diete ISEI-IVEIk azken urteotan eleaniztasunaren arloan egin dituen ikerketek, eta, bereziki, probaren hizkuntza egoki hautatzeak estatuko edo nazioarteko kanpo-ebaluazioetan emaitzetan duen eraginari buruzko gaiek.
Ikerketa-lan hau 2016an osatu da, Irakaskuntza Hirueledunaren Esparruaren azken txostena argitaratuta. Bertan ezartzen dira esperimentazio honetan parte hartu duten ikastetxeetara lau urtez ebaluatu ondoren iritsi diren behin betiko ondorioak.